top of page
חיפוש

6 טיפים - איך לוח מחיק עזור ללמידה ולזיכרון לילדים ולמבוגרים?

לוח עם גיר שימש מאז ומתמיד ככלי ללמידה בכיתה, בבית הספר ובמוסדות הלימוד. כיום, הלוח המחיק משמש גם ככלי לארגון בבית וכפריט עיצובי במשרד, בבית ובחדר הילדים.

איך לוח מחיק מזכוכית ולוח מגנטי עוזרים לארגון סביבת הלמידה, לתכנן את המשימות היומיות והשבועיות, ליצור סדר וארגון, לפתח אסטרטגיות למידה, לעודד את תחושת המסוגלות ובכלל לעשות סדר?

6 טיפים שעוזרים לילדים ולמבוגרים ללמוד, לזכור ולהתארגן ואפילו להינות מזה.




#1 תכנון סדר יום ושגרת למידה


לרובינו קשה להתמיד ולשמור על משמעת של מטלות לימודיות. המון משימות, שיעורי בית, עבודות להגשה ו"דד-ליין" לפרויקטים. לוח מחיק ולוח תכנון עוזרים לעשות סדר בכל העומס. הלוחות משמשים למגנט תזכורות ופתקים, למגנט מערכת שעות, לכתוב משימות עם טושים בצבעים שונים, לסמן שהמשימה בוצעה, למחוק ולכתוב סדר יום חדש ולצלם בטלפון לתזכורת ולשיתוף.


#2 תכנון משימות יומית, שבועית וחודשית


ילדים ומבוגרים רבים שמתמודדים עם קשיי קשב וריכוז נדרשים לשפר את הכישורים הניהוליים ואת יכולות הארגון כדי להגיע ללמידה אפקטיבית.


שימוש בלוח תכנון שבועי ובלוח תכנון חודשי עוזר לארגן את המשימות בצורה מסודרת. כך נוכל ל"פרק" את המשימות לפרטים ספציפיים ולתתי המשימות וגם לראות את התמונה השלמה מוצגת על הלוח.




#3 למדיה במנות קטנות להפרעות קשב וריכוז


לתלמידים צעירים ומבוגרים המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז (ADHD) מומלץ ללמוד בפרקי זמן קצרים עם הפסקות ביניהם. לוח מחיק עוזר לתכנן את המטלות הלימודיות ולחלק אותן ליחידות קטנות.

היכולת לסמן V לצד משימה שבוצעה יוצרת מוטיבציה ותחושת הישג. כדאי שנגדיר משימות ברות השגה ונפרק את המשימות הגדולות לתתי משימות כדי שניתן לילדים תחושת הצלחה ונעודד אותם לרכוש מיומנויות של סדר וארגון.



#4 גיוון אסטרטגיות ההוראה לעידוד הקליטה


תכנון אסטרטגיית ההוראה היא קריטית ללמידה. לדרך שהחומר נלמד ולגיוון אמצעי ההוראה יש השפעה על יכולת הקליטה. למידה חווית, רב-ערוצית ואינטראקטיבית משפרת משמעותית את יכולת הזיכרון וההפנמה גם של "שיעורים משעממים". לוח מחיק בכיתה ובבית לוח מחיק בבית עוזרים לגוון וליצור עניין בלמידה.

פעולות הכתיבה, המחיקה והמגנוט הופכות את הלמידה לאקטיבית. כך התוכן ניטמע מתוך עיבוד אישי, הפנמה ולמידה תחושתית.

#5 עידוד למידה חזותית ושימוש בזיכרון צילומי


ילדים ומבוגרים רבים מאתנו, בפרט אלו המתמודדים עם קשיי קשב וריכוז, מפתחים כפיצוי כישורי למידה המבוססים גם על זיכרון צילומי ויזואלי. ארגון המידע על הלוח נשמר כזיכרון ויזואלי. לוח מחיק מגנטי מאפשר לכתוב ולצייר בטושים במגוון צבעים ואפילו זוהרים (ללוח שחור), למגנט תמונות טבלאות ותרשימים ולהדביק פתקים וכך לשמור את המידע כזיכרון צילומי. הלוחות הצבעוניים ולוחות התכנון המעוצבים עם צבעים לימים ולשבועות גם תורמים לזיכרון הצילומי, כך הלוח המחיק הופך לכלי שמעשיר את חווית הלמידה הויזואלית שלנו.


#6 פיתוח תחושת מסוגלות ואחריות ללמידה


לוח מחיק מגנטי יכול להגביר את תחושת האחריות, המוטיבציה, תחושת ההישג והחיבור למשימות. הלוח המחיק מזמין את המשתמשים, ילדים ומבוגרים להיות אקטיביים ולהתנסות.

  • לפתח מיומנויות כמו: איסוף וארגון המשימות, מיונן לפי תחומים (לדוגמה בית, בית ספר, חוגים וכד') וחלוקה לתתי משימות.

  • להשקיע מאמץ בכתיבת המשימות ובארגון הלוח וכך להגביר את ההפנמה ואת המחוייבות לביצוע בלי לדחות.

  • לסמן ביצוע למשימה וכך להגביר את תחושת ההישג ואת המסוגלות לבצע משימות.

  • ארגון המשימות והתזכורות מהווה חלק מכישורי חיים של המאה ה-21 ומעודד פיתוח למידה עצמאית בכל גיל.



לוח מחיק מגנטי ומעוצב עוזר לתלמידים צעירים ומבוגרים בכל גיל ובכל מקום בבית, בחדר הילדים, בבית הספר בכיתה ובאוניברסיטה. בואו תנסו :)

>> לייעוץ צרו קשר


 

bottom of page