top of page
חיפוש

איך הלוח המחיק מעודד יצירתיות, הפריה הדדית, שיתוף ולמידה? גלו 4 יתרונות שאין בנייר או במסך


הפריה הדדית ושיתוף פעולה, הם מבין המצרכים החיוניים בתהליכים ארגוניים ובעבודת צוות. המסכים והעיניים שתקועות בניידים, פוגעים באותה תקשורת יצירתית טבעית וזורמת. הריחוק הזה פוגע גם ביצירתיות ובחדשנות, שכל כך נחוצות לחברות ולסטארט-אפים כדי להוביל ולבלוט. לא פלא שאחד מסמני הזיהוי של חברות היי-טק, אלו לוחות מחיקים שקופים ומגניבים שמשמשים מצע לרעיונות הכי מבריקים.

תהליך של סיעור המוחות מסייע לארגונים ולצוותי עבודה לעודד הפריה הדדית, שיתוף פעולה וחשיבה יצירתית. גלו, איך הלוח המחיק הופך לכלי נהדר לשיתוף וליצירה. 4 סיבות שיפתחו לכם את הראש :)


סיעור מוחות אפקטיבי ואותנטי, הוא דרך מצוינת כדי לפתח וליצור רעיונות חדשים, שכל כך חסרים לארגונים. סיעור מוחות אמיתי, פתוח, ללא ביקורת ושיפוטיות מספק נקודות מבט חדשות שיכולות לקדם פרויקטים ותהליכים בחברה. בסיעור מוחות נזמין צוותים הטרוגניים שלא נפגשים בדרך כלל לשיתוף פעולה. כך נפגיש לדוגמה: בין מנהלים לעובדים, בין עובדים מתחומים שונים או מאזורים מרוחקים.

מה ההבדל בין התהליך עם לוח מחיק לבין כתיבה על הנייר או במחשב?

כשנדרשת עבודה משותפת ומעורבות בין חברי הצוות או הלומדים, ללוח מחיק גדול בחדר הישיבות יש יתרון, על פני מחשב אישי או כתיבה על נייר לבד.

זו הסיבה שמנהלים, יועצים ארגוניים, מנחי קבוצות, מורים ומרצים משתמשים בלוח המחיק ובפליפצ'ארט כדי להוביל תהליכים.

אז הנה 4 יתרונות של הלוח המחיק המשותף, כמובן לא במקום הכתיבה האישית על הנייר או העבודה במחשב - שכבודם במקומם מונח.


#1 הלוח המחיק מוציא מהמסכים ומזמין לשיתוף ולהפריה

המפתח לשיעור מוחות מוצלח טמון בהפריה הדדית, שיתוף פעולה והצגה ספונטנית של מגוון קולות ורעיונות. לוח מחיק בחדר ישיבות או בחדר צוות מזמין לצאת מהמסכים ולשתף ברעיונות שעולים באופן חופשי כפי שקורה בשלב היצירתיות בתהליך סיעור המוחות.

הלוח המחיק בחדר הישיבות מעודד לצאת מהמסכים, לחשוב ביחד, לשתף פעולה ולשרבט מגוון של רעיונות.

#2 כשקל לכתוב ולמחוק ושוב לכתוב עולים יותר רעיונות

כשיש את התחושה שתמיד אפשר לכתוב ולמחוק ושוב לכתוב, עולים יותר רעיונות. הלוח המחיק נתפס כפחות מחייב וכיותר קליל ומיידי מהנייר ומהמחשב. על הלוח מצטברים "טיוטות" ו"ניצנים" של רעיונות, שאולי על הנייר או במחשב היינו חוששים להוציאם. כך הלוח המחיק פשוט מעודד ל"זרוק" בחופשיות רעיונות ואסוציאציות בלי "פילטרים".

המטרה הרי בסיעור מוחות, להוציא כמה שיותר רעיונות גם אם הם עדיין לא בשלים ולא מגובשים. זכרו, הרבה רעיונות טובים התחילו ככאלו שכשהם יצאו מהפה חשבו שהם לא מספיק טובים.


#3 על הלוח מרגישים פחות ביקורתיות, האויב של היצירתיות

כתיבה על הלוח לרוב נתפסת כיותר ספונטנית, ונגישה וכפחות "מלחיצה", למרות שכולם רואים.

זכרו, האויבים שחוסמים את היצירתיות הם הביקורתיות והשיפוטיות.

במקרים שנצליח להשתחרר מהצורך להיות מושלמים, נוכל ל"זרוק" ללוח גם רעיונות מטופשים. לפעמים דווקא לאותם רעיונות לא מושלמים יש פוטנציאל להצית זיק של רעיונות נוספים שיהיו מאוד מקדמים.



#4 על הלוח המחיק מתפתחת חווית למידה אחרת

הכתיבה על הלוח המחיק גם יכולה ליצור חוויה אחרת. דמיינו פגישה שבה עובדים ומנהלים יושבים יחדיו בחדר ישיבות ו"עולים" ללוח, כי הם רוצים לתרום, לבטא רעיון ולהוסיף משהו משלהם.

שיתוף של רעיונות, תהליכי קבלת החלטות, ניהול פרוייקטים על הלוח המחיק או הפליפצ'ארט מאפשרים למשתתפים לקחת חלק פעיל ולהיות מעורבים. פתאום על הלוח משתקפת התמונה השלמה, השלבים, תרשימי הזרימה ותוכניות הפעולה.

המשתתפים נהנים מחוויה, שפותחת זוויות חשיבה, ומאפשרת למידה והבנה של התהליך וחלקיו.

רופאים גם ממליצים להשתמש בלוח מחיק ככלי עזר ללמידה ולארגון, למי שסובלים מהפרעות קשב וריכוז.


>> השורה התחתונה על הלוח

הלוח המחיק הוא הרבה יותר מלוח וגיר. זהו כלי ארגוני אפקטיבי לשיתוף פעולה, להפריה הדדית, למעורבות, ליצירה וללמידה. הלוח מכיתת הלימוד נחוץ גם לארגונים ולעסקים. הלוח המחיק מסייע גם לתהליכי יצירה, תכנון, ניהול פרויקטים, ישיבות ומפגשי סיעור מוחות.



>> לייעוץ צרו קשר


 

bottom of page